dimarts, 1 de desembre del 2009

Berishit o La Història Més Bella del Cosmos



Un mag de les bombolles de sabó i un científic, una combinació tan extranya com fascinant d'imaginar, s'alien ara per a recrear un univers de sabó i ciència... És "Berishit o La Història més bella del cosmos", l'obra que narra la història de l'univers i les lleis que el regeixen, amb la precisió d'un físic i alma partern de CosmoCaixa -Jorge Wagensberg- , i la metàfora d'un creador de somnis d'escuma -Pep Bou-.

Teatre, ciència i música es conjuguen per explicar conceptes com el Big Bang, l'aparició del primer bacteri o dels primers humans, passant pel principi d'Arquímides, el moviment, la memòria i altres fites del conexiement científic.

De moment l'obra s'ha estrenat a Salt, al Festival Temporada Alta, però friso perquè el portin arreu i en poguem gaudir. Estic convençuda que Wagensberg i Bou hauran sabut condensar la història de més de 13.500 milions d'anys en 75 minuts plens de màgia, fantasia i alhora coneixement.



4 comentaris:

Gemma ha dit...

Hola Cris, ho vaig veure ahir per la tele justament. Em va semblar alucinant. Aquest estiu passat ho vaig probar mentre jugava amb els fills d'uns amics, doncs m'ho vaig passar pipa eh? i a més ho vaig trobar relaxant.

Un petó de sabó

Cris ha dit...

GEMMA: Doncs saps que jo ho vaig trobar de casualitat per la xarxa?
A mi els espectacles de bombolles d'en Pep Bou m'embadaleixen, i en Wagensberg...bé, l'admiro, és un savi, ara bé per a mi és espès, com a mínim en els seus llibres, a l'hora de parlar és força més amè.
El què estar clar és que en un espectacle pensat per a tots els públics el llenguatge serà assequible per a tothom i de ben segur que val la pena.

Per cert, jo de petita amb els meus veïns sempre jugavem a fer bombolles era molt divertit! No necessitavem ni Playstations ni mil artilugis per jugar, com els nens d'avui i ens ho passavem teta!

Petons!

Raül ha dit...

Quin nivellàs amb aquestes lectures. Jo soc més modest :( però de petit també tenia joguines enginyoses que ara semblarien brossa, o potser tornarien a triomfar. Qui sap?

Cris ha dit...

RAÜL: A vegades m'agafen atacs de trascendalitat i s'em dona per llegir llibres d'aquests...però és passatger i no té efectes secundaris ;-)

A més també llegeixo coses força més trivials, no et pensis!

Lo de les joguines de quan erets petit estic segura que triomfarien, els nens encara juguen amb legos, i coses similars al tente, i no diguem amb els clics de tota la vida!
A més fixa't que la majoria de nens tenen infinitat de joguines i sempre s'acaben entretenint amb la tonteria més tonta...

Gràcies per passar-te per aquí i deixar la teva empremta!

Related Posts with Thumbnails