dijous, 10 de desembre del 2009

Tot esperant el Messies

upload pictures


No, no sóc una il·lusa ni espero ningú que ens vingui a redimir de la crisi, ni dels nostres pecats, ni de res en particular...
Parlo del Messies de Händel, concretament de l'anomenat "Messies participatiu" que organitza la 'Fundació La Caixa' per aquestes dates. Es tracta d'un Messies molt especial, cantat tal i com el va concebre Georg Friedrich Händel per al poble i amb el poble: més de 400 cantants voluntaris que es passen assajant els caps de setmana durant dos-tres mesos... Digne de veure i escoltar, pell de gallina!
Durant les dotze o tretze edicions que fa que s'organitza crec no haver faltat mai a la cita, tot i que has d'estar molt alerta de quan es posen les entrades a la venda perquè s'exhaureixen en molt poques hores.
L'orquestra, el director i el cor que porta, també els solistes, són diferents cada any, però els participants individuals, els que fan d'aquest Messies una obra tant especial, queden atrapats per la màgia que desprèn aquesta peça i solen repetir, tot i haver de pagar per cantar, tot i haver d'assajar els caps de setmana de tres mesos abans...

El Messies és per a mi una obra sublim, no hi ha una nota de desperdici. Del repertori clàssic podria afirmar que junt amb el Réquiem de Mozart són per a mi les obres més 'completes' en el sentit de que m'agraden de principi a final.

Malgrat la crisi i les circumstàncies procuro no faltar mai a la cita, és un regal que em concedeixo, tres hores impagables en les que sovint he aconseguit quasi bé sentir-me levitar. Quatre-centes veus a l'unisò que t'envolten i et transporten, les tens al teu costat!!!
Cal dir que tant els laterals de platea com del primer i segon pis estan ocupats per cantants, de manera que l'espai del Palau de la Música es fa molt petit, i per això és tant difícil aconseguir entrades.
L'any passat però, va ser l'únic que es va fer al Liceu, però enguany tornem a l'emplaçament original -que per a mi té molt més encant- malgrat les connotacions "milleístiques" dels darrers mesos.

Cada any per pels volts de decembre friso perquè arribi la data, i aquest any no és una excepció.

8 comentaris:

Raül ha dit...

Sensacional opció i millor afició!
El Palau és un lloc màgic. Jo hi vaig debutar amb la Traviata i vaig quedar fascinat pel què s'hi pot arribar a sentir.
Gaudeix de valent :)
Hi ha petits luxes als quals no es pot renunciar per res del món!

Cris ha dit...

Raüuuuul!!!!

A més de ser un esportista dels bons també t'agrada la música clàssica?!
Toques més 'pals' que en Da Vinci!!!!
Quina passada!
I cantes? Perquè això del debut...debutaves cantant, o assistint al Palau?
Si ho arribo a saber t'hagués convidat a aquest Messies, de debò que s'ha de viure. Hi he convidat molta gent al llarg d'aquests anys i no hi ha ningú que no hagi sortit al.lucinat.

Con tu dius assistir-hi és un 'petit luxe' però alhora una vegada conegut es converteix en una necessitat per a l'ànima, que també s'ha d'alimentar i nodrir de bones coses!

Prometo gaudir-ne i fer-ne la crònica!
Una abraçada

Raül ha dit...

Vaig debutar com a espectador. M'agraden les arts escèniques en general però sóc negat per la música. Ballo fatal i a l'spinning no sóc capaç de seguir el ritme. La monitora no m'entèn...
Esperem crítica com cal!

Cris ha dit...

Raül,

no em siguis modest...!
Algú que és capaç de fruïr amb una òpera tant negat no pot ser. Jo conec gent que a la primera ària estaria dormint!

Pel què fa al ball tot seria qüestió de practicar dic jo, és com la majoria de ls coses de la vida, potser no series un gran ballarí però sí per a fer-ho dignement. I en quant a l'spinning segur que és culpa de la profe que no t'agafa el ritme! ;-)

La crònica serà a nivell de profana en la matèria, no hi entenc però a còpia d'escoltar-ne acabes distingint una versió millor que una altre. A més amb 13 anys escoltant-lo, ja m'ha vagat!
El podria cantar i tot, però segurament hauriem de sortir en barca i no es plan!

Prometo esmerçar-me en la crítica/crònica, el què tens assegurat és que en gaudiré amb els cinc sentits!!!!

Becki ha dit...

Espero que, com cada any, em gaudeixis al 100%!!!!!!!!!!!! :)

Cris ha dit...

BEGO: No en tinguis cap dubte! En gaudiré a tope!

Petons!

GEMMA ha dit...

Ei Cris, fantàstic, tal com ho expliques diria que hauria d'anar, ho tindré present. Gràcies Händeliana!! Petons i que en gaudeixis i en levitis el màxim.

Cris ha dit...

GEMMA: Doncs la veritat és que -com dic en el post- jo ho recomano de totes totes. Fa 14 anys que i vaig, i aquest any va ser molt i molt maco, ja en faré la crònica.

Petons!

Related Posts with Thumbnails